EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a infirmat duminică, la Caransebeș, zvonurile potrivit cărora rezultatele elevilor la EVALUARE NAŢIONALĂ 2014, introdusă în premieră, din acest an școlar, la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor conta la admiterea în clasa a IX-a.
El a precizat că va fi vorba doar despre o evaluare unitară la nivel național, pentru a testa cunoștințele elevilor și pentru a-i obișnui cu condițiile de examen, fără, însă, ca notele să fie trecute în catalog, scrie Agerpres.
“EVALUARILE NAŢIONALE la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câțiva ani de școală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naționale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. Metodele clasice de evaluare nu ne permit o analiză a pregătirii elevilor la nivel național. Modalitatea de evaluare la clasă diferă de la un profesor la altul, ori aceste evaluări naționale transversale au același sistem de redactare a subiectelor, aceleași sistem de măsurare a performanței elevilor. Evaluările, însă, nu vor avea niciun impact, ci doar pregătesc admiterea pentru clasa a IX-a și copiii nu vor fi ierarhizați niciodată în funcție de aceste rezultate”, a declarat Remus Pricopie.
EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Din păcate, a spus el, la examenul de bacalaureat nu s-au înregistrat rezultate spectaculoase, chiar dacă în ultimul an curba a fost una ascendentă. De exemplu, anul trecut, procentul de promovabilitate la bacalaureat, pentru promoția 2013, a fost de 64%, iar după sesiunea de toamnă s-a ajuns la 70%.
EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 “Eu cred că noi ca profesori, ca școală, ca minister trebuie să ne facem datoria și să asigurăm cele mai bune condiții și șanse copiilor noștri. Atunci când înregistrăm un insucces, trebuie să ne întrebăm cu ce am greșit de când a intrat acest copil pe băncile școlii, trebuie să fim atenți cu ceea ce se întâmplă în școală sau în grădiniță, iar copiii trebuie aduși cât mai repede într-un cadru formal de educație. Acest lucru înseamnă să aducem copiii la grădiniță cât mai devreme, pentru că așa ei se obișnuiesc cu ideea de școală, educație, colectivitate, iar ulterior experiența de grădiniță le va permite ca în ciclul primar să performeze mai bine”, a afirmat ministrul Educației Naționale.