DIVERSE | Top 10 cele mai bune „farse publicitare” de groază – VIDEO
Pentru ca o campanie publicitară să aibă succes, trebuie în primul rând să creeze emoţie potenţialilor clienţi, iar în 2013 reţeta de succes pentru astfel de reclame au fost farsele video, scrie Business Insider. Mai mult, acest tip de publicitate a căpătat un nou nume: “prankvertising” (traducere aproximativă- farsblicitate/farse publicitare).
Concret, acest tip de campanii constă în realizarea unor farse filmate cu camera ascunsă pentru a promova, un anumit produs. Avantajul este că multe astfel de reclame au devenit virale într-un timpfoarte scurt, ceea ce face ca mesajul să ajungă la un număr foarte mare de potenţiali clienţi.
Un aspect pus sub semnul întrebării de către specialişti este efectul acestor reclame, mai ales al celor care se încadrează în stilul horror: Cu toate acestea, oricât de mult ar speria clienţii, în final, amuzamentul reclamei învinge.
Business Insider a realizat un top 10 al celor mai înfricoşătoare astfel de reclame din întreaga lume.
1. Carrie – Telekinetic Coffe Surprise
Patronii unei cafenele din New York au fost complici la realizarea unui clip publicitar pentru a promova noul film “Carrie”, un remake al filmului de groază cu acelaşi nume. În acest sens, cea care a jucat rolul lui Carrie în reclamă apare enervându-se pe un individ care i-a vărsat cafeaua, trântindu-l de perete doar cu pzterea minţii.
2. Nivea – The Stress Test
Pentru a-şi promova un nou tip de deodorant anti-stres, Nivea a ales să facă o farsă unor persoaneaflate în aeroport. Astfel, în timp ce-şi aşteptau zborul, anumite persoane au fost fotografiate pe ascuns, poza lor fiind rapid printată pe un ziar fals şi preluată de un post de televiziune difuzat în aeroport. Mesajul transmis tuturor pasagerilor era că persoana din imagine este căutată de autorităţi, fiind foarte periculoasă. La final, îşi fac apariţie doi poliţişti, “înarmaţi” cu o servietă metalică în care era deodorantul promovat.
3. Carlsberg – Carlsberg Puts Friends To The Test
Ce ai face dacă un prieten te-ar suna la 3 dimineaţa să-ţi ceară câteva sute de euro, pe care trebuie să-i plătească după ce a pierdut la poker, altfel viaţa lui este pusă în pericol? Carlsberg a pus la încercare mai mulţi bărbaţi, care au au sunat un prieten pentru a-i chema în ajutor, într-o zonă rău famată, într-un club periculos plin cu persoane ciudate, unde se desfăşurau lupte ilegale şi prostiuţie.
Acei prieteni care au cedat testului au venit, speriaţi de ce era în jurul lor, şi au pus pe masa de poker banii datoraţi. În acel moment, o cortină cădea şi apăreau însemnele cu Carlsberg, mesajul fiind “să-ţi ajuţi un prieten”.
4. Dead Man Down – Elevator Murder Experiment
O astfel de reclamă a fost preferată şi de productătorului filmului “Dead Man Down”, atunci când a fost lansată varianta Blu-Ray. Astfel, publicitarii au pus la cale o farsă în care se mima o crimă în lift, fiind analizate reacţiile oamenilor care voiau să urce. În timp ce unii au sărit în ajutorul “victimei”, alţii au fugit, iar unul chiar a scos telefonul pentru a face o poză.
5. Safe Internet Banking – See How Easily Freaks Can Take Over Your Life
O companie care promovează tranzacţiile bancare online a vrut să-şi convingă clienţii să păstreze confidenţialitatea datelor personale prin a le arăta ce se întâmplă dacă nu o fac. Mai precis, un actor a “furat” datele financiare ale unei victime, după care s-a transformat complet în victimă, inclusiv aspectul fizic. Astfel, a început să iasă cu prietenii victimei, să se eticheteze pe Facebook, să cumpere lucruri online în numele lui, totul până când victima s-a speriat.
6. England Department For Transport – #PubLooShocker
Una dintre cele mai “înfricoşătoare” reclame este şi cea realizată de departamentul pentru Transporturi a Angliei, care a vrut să transmită un mesaj clar: nu te urca băut la volan. Astfel, în toaleta pentru bărbaţi a unui bar, în timp ce clienţii se spălau pe mâini, oglinda efectiv exploda, apărea un chip rănit, din care curgea sânge.
7. The Curse Of Chucky – Fright At The Bus Stop
Producătorii unei emisiuni din Brazilia au apelat şi ei “prankvertising”, realizând o farsă, având în rolul principal pe păpuşa Chucky. Astfel, un actor a fost deghizat în faimoasa păpuşă de groază şi s-a ascuns într-un panou publicitar în care era etalat un poster al noului film “Blestemul lui Chucky”. În timp ce oamenii aşteptau în staţia de autobuz, falsa păpuşă ieşea, râzând, din panoul publicitar şi alerga după oameni cu un “cuţit”.
8. Devil’s Due – Devil Baby Attack
În acelaşi stil a fost promovat şi filmul de groază “The Devil’s Due”, chiar la începutul lui 2014. O echipă de specialişti a creat un bebeluş de jucărie destul de realistic, controlat de o telecomandă, pe care l-au pus într-un cărucior lăsat aparent pe stradă. Pentru a atrage oamenii, bebeluşul plângea singur în cărucior, iar când oamenii se apropiau, păpuşa se ridica brusc, cu o faţă înfricoşătoare, ţipând.
9. Benjamin Moore – Scariest Job In The World
Compania de vopseluri Benjamin Moore a vrut să sperie zugravii care au ales să vopsească pereţii unui hotel “bântuit”. Aşa că, în timp ce aceştia îşi făceau meseria, mobila se mişca de una singură, uneori auzindu-se strigătele unei fantome.
10. LG – Ultra Reality Meteor Prank
Una dintre cele mai cunoscute reclame pe bază de farse este cea de la televizoarele LG. Compania a realizat un clip publicitar în care erau organizate interviuri de angajare, în spatele celui care coordona interviul fiind o fereastră falsă. Astfel, în timpul discuţiei cu presupusul angajator, cei care vânau slujba puteau vedea pe falsa fereastră cum un meteorit se apropie ameninţător de ei.
Sursa: gandul.info