Stiri

NATIONAL | Bani de la stat pentru ca televiziunea de casă a PSD să cumpere transmisia meciului Grecia-România

Eximbank calcă pe urmele Transelectrica, Hidroelectrica şi Transgaz, adică al firmelor de stat care au sponsorizat cu  generozitate un eveniment sportiv, mai precis Gala Bute, din iulie 2011. Eximbank a ales să-şi facă reclamă pentru prima dată în acest an la o televiziune, la România TV, postul pesedistului Sebastian Ghiţă şi prietenul premierului Victor Ponta, în campania de promovare a meciului Grecia-România.

Eximbank – bancă controlată de statul român – a ales să sponsorizeze televiziunea care a transmis vinerea trecută meciul Grecia-România, adică România TV, deţinută de deputatul PSD Sebastian Ghiţă. Decizia este de-a dreptul surprinzătoare, chiar şi în condiţiile în care deputatul PSD este un abonat al contractelor cu statul, ţinând cont de faptul că aceasta este prima campanie publicitară pe care EXIMBANK o derulează pe un post de televiziune din România în acest an, potrivit monitorizărilor de publicitate.

De-a lungul a patru zile, între 12-15 noiembrie, pe ecranul România TV au apărut 366 de inserţii grafice de câte zece secunde, rulate în timpul emisiunilor şi jurnalelor de ştiri ale postului deţinut de pesedistul Ghiţă cu sigla băncii de export import a României – Eximbank şi un mesaj care promova meciul Grecia-România.

Campania cu inserturile Eximbank a început pe 12 noiembrie în jurul prânzului şi a durat până în ziua meciului – 15.11, ora 13.00.

Potrivit estimărilor din piaţa de publicitate – cele 366 inserţii Exim Bank au sumarizat 86,4 GRP’s (puncte de audienţă) pe targetul all, 18+, urban + guests (toata popula-ia din mediul urban cu vârsta de peste 18 ani, inclusiv oaspeţii lor), adică pe targetul de vânzare pe care îl foloseşte România TV. Dacă preţul de vânzare al unui punct de audienţă (CPP) a fost 100 euro, atunci bugetul a fost de 86,4*100 = 8,640 euro. Daca au vândut cu CPP 150 euro (destul de mare în aceste vremuri şi la această staţie), bugetul ar putea fi 12,960 euro. Cu alte cuvinte, daca preţul a fost în limita pieţei actuale, bugetul nu a depăşit 15.000 euro.

Presa a scris că România TV ar fi plătit în jur de 250.000 de euro pentru transmisia meciului Grecia-România.

EXIMBANK: Suma e confidenţială, avem buget de promovare mai mic ca anul trecut

Realitatea.net a adresat o solicitare scrisă Eximbank în care i-a cerut instituţiei bancare conduse de Traian Halalai – să precizeze, printre altele, care a fost valoarea contractului de publicitate dintre bancă şi postul lui Sebastian Ghiţă.

“EximBank a urmărit în mod constant în cadrul strategiilor sale de comunicare ca una dintre ariile de interes să fie reprezentată de acţiunile de susţinere a unor proiecte care să ofere sprijin pentru sport, artă sau cultură, implicarea băncii în acest proiect fiind în concordanță cu această direcție de acțiune.

Rațiunile principale care au stat la baza deciziei de a derula un proiect de promovare în cadrul media-planurilor care vizează desfășurarea meciului de fotbal pe care echipa națională a României îl va disputa cu selecționata Greciei (tur-retur) au fost:

– relevanța confruntării (meciurile sunt decisive pentru accederea în grupele Campionatului Mondial de Fotbal din Brazilia 2014, iar o calificare a echipei României ar reprezenta o performanţă notabilă pentru fotbalul românesc în ultimii 12 ani), deci implicit a publicului țintă;

asocierea cu fotbalul asigură brandului o vizibilitate ridicată și permite pătrunderea în  comunităţi largi, cunoscut fiind faptul că fotbalul este sportul cu cei mai mulți suporteri din România. Acest lucru face ca meciurile televizate să se bucure de o audiență semnificativă. Evenimentele precedente de acest gen au demonstrat că jocurile echipei naționale de fotbal înregistrează în general audiențe record, lucru care s-a confirmat și la ultima patridă: meciul Grecia-Romania a fost urmărit la nivelul întregii țări de aproape 3,2 milioane de români în fiecare minut.

majoritatea băncilor se implică constant în proiecte sportive care sunt văzute ca o sunt o bună oportunitate de a comunica valorile brandului într-un mod mai puțin convențional, dar care se fixează mult mai rapid în memoria publicului.

În ceea ce privește valoarea pachetelor de promovare, dată fiind solicitarea din partea unui post TV concurent și conform clauzelor contractuale, aceasta este confidențială. Menționăm însă că, așa cum este cunoscut, rate-cardurile pentru promovarea teasing – ante-eveniment – (așa cum a fost  cazul proiectelor în discuție) sunt mult mai reduse decât cele pentru promovarea din timpul meciului astfel încât considerăm că acest proiect a adus cel mai bun randament al investiției versus cost.

Acest principiu stă la baza tuturor proiectelor derulate, analiza aceastora făcându-se și în contextul în care bugetul alocat pentru promovare și publicitate în 2013 este cu 40% mai mic decât cel din 2012″, se arată în răspunsul oferit pentru REALITATEA.NET de Eximbank.

România TV, probleme cu publicitatea în timpul jurnalelor de ştiri

Reclamele difuzate pentru Eximbank şi alţi clienţi de publicitate ar putea aduce sancţiuni din partea CNA pentru România TV. Asta deoarece, postul de televiziune ar fi încălcat legea – Codul Audiovizualului, art. 107, referitor la Ecranul partajat. Mai precis, potrivit punctului 3 al art. 107: „Este interzisă difuzarea publicităţii pe ecran partajat în următoarele categorii de programe audiovizuale: a) programe destinate minorilor; b) programe de ştiri, precum şi de dezbateri politice”.

Tolontan:  România TV a pesedizat meciul României

Meciul Greciei cu România a fost precedat de un spectacol de imagine pentru liderii PSD realizat de România TV. Rând pe rând, premierul Victor Ponta, vicepremierul Liviu Dragnea, şeful Camerei Depiutaţilor, Valeriu Zgonea sau ministrul de Externe, Titus Corlăţean, şi-au dat cu părerea despre ceea ce îi aşteaptă pe tricolori.

Pesedizarea meciului a fost semnalată printre alţii şi de redactorul-şef al Gazetei Sporturilor, Cătălin Tolontan, într-un articol publicat în paginile GSP.  „Urît a început meciul la România TV! Cei 250.000 de euro în transmiterea partidei de la Atena s-au developat într-un marketing politic de tot rîsul. Idee excelentă, investiție scumpă, publicitate ieftină! În ora fierbinte dinainte de baraj s-au perindat la microfon, în ordine, Liviu Dragnea, Valeriu Zgonea și, să trăiți!, Victor Ponta. Premierul a apărut precum Nicolae Ceaușescu la vechile Revelioane, fix cu un sfert de oră înainte de fluierul de start. După el, n-au mai fost decît publicitatea și Marica, tulind-o din cercul de la centrul terenului. “Ponta nu e prost, l-au văzut 5 milioane de oameni care se uită acum la televizor. O dată pe an ai ocazia asta”, mi-a transmis, instantaneu, un amic dintr-o regie de publicitate”, a scris Tolontan.

 

Sursa:www.realitatea.net

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page