Important

LOCAL | 3,2 milioane € îngropate în gara pustie din Botoşani

Staţia CFR din oraş, unde intră zilnic doar 11 trenuri, va fi modernizată pe banii Uniunii Europene

Societatea Naţională de Transport Feroviar (SNCFR) Călători a încheiat în februarie contractul pentru modernizarea Gării Botoşani, finanţarea ridicându-se la 3,2 milioane de euro, fonduri de la Uniunea Europeană.

Firma care a câştigat licitaţia a preluat amplasamentul săptămâna trecută, urmând să încheie lucrările peste 10 luni. Cu banii sosiţi anul acesta pentru investiţii se va reabilita clădirea, se va construit un pasaj subteran pentru trecerea de la o linie la alta, se vor reface peroanele şi reparaţii la calea ferată, dar şi locuri de parcare. Gara Botoşani, odinioară doldora de trenuri şi călători, a intrat în 2003 într-un lung şi costisitor proces de reabilitare.

Baracă pentru bilete

Termenul de finalizare a fost stabilit în 2006, dar după şase ani gara este devastată pe alocuri. Biletele se vând într-o baracă, uzată de intemperii. Mulţi botoşăneni sunt de părere că suma pentru renovare este exorbitantă pentru o gară unde zilnic intră 11 trenuri, multe dintre ele aproape goale.

„Nu este nevoie de pasaj subteran. Oare pentru ce se face acum acest lucru, în condiţiile în care nu este zonă industrială şi abia trei-patru cetăţeni tranzitează calea ferată pe parcursul unei zile?“, se întreabă Mircea Fecioru, fost angajat la CFR, în prezent preşedinte la CAR CFR.

Omul îşi aminteşte că odinioară zeci de trenuri, pline ochi cu călători, tranzitau Gara Botoşani, iar garniturile aveau 13-14 vagoane. „Astăzi au trei vagoane cu tot cu locomotivă şi acelea cu câţiva călători“, explică Fecioru. Oaspeţii care vin în Botoşani şi aleg să plece cu trenul se miră când dau cu ochii de casa de bilete. „Un oraş aşa frumos şi curat ca Botoşaniul te aştepţi să aibă o gară bijuterie“, a spus Ioana Moisuc, venită de la Bucureşti.

Primarul Cătălin Flutur a dat asigurări că zona Gării va fi o mândrie pentru botoşăneni după finalizarea lucrărilor. „Săptămâna trecută s-a predat amplasamentul gării din Botoşani constructorului. Sunt acum toţi banii pentru finalizarea gării“, a declarat Flutur

Construcţie veche de 140 de ani
Construită după 1871, când a fost inaugurată linia ferată Vereşti-Botoşani, Gara Botoşani a avut clipele ei de glorie. Elie Radu, botoşănean la origine, artizanul şi arhitectul căilor ferate române, a avut prilejul să vadă când a plecat la studii în străinătate, în 1872, primul tren circulând pe această linie ferată. În zona Gării din Botoşani a copilărit şi marele istoric şi critic literar George Călinescu.

 

adevarul.ro

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page