Diverse

DIVERSE | Cum te prind POLIȚIȘTII cu RADAR-ul din mers

Radarele sunt cele mai de temut „arme“ ale poliţiştilor rutieri, în lupta cu şoferii vitezomani.  Rutieriştii afirmă că se descurcă foarte bine cu cele pe care le au în dotare. Iată cum te poate prinde radarul în mers. 

Claxoane, flash-uri sau semnale din mâini – acestea sunt modurile în care şoferii se anunţă între ei de existenţa vreunui radar prin zonă. Astfel, conducătorii auto încetinesc pentru moment, neştiind că radarul ar fi putut să îi prindă deja. Mulţi dintre ei se miră de faptul că au fost prinşi şi traşi pe dreapta deşi nu au trecut pe lângă vreo maşină de Poliţie. Marea majoritate a şoferilor  consideră că pot fi prinşi de radare doar în momentul în care patrula staţionează. Acest lucru este, însă, greşit, spun poliţiştii, care afirmă faptul că radarele merg foarte bine şi în timpul deplasării.

Radarul te prinde chiar şi de la 800 de metri

Poliţiştii rutieri spun că radarele cu care sunt dotate maşinile de Poliţie înregistrează 360 de grade, astfel oamenii legii putând să sancţioneze orice conducător auto, indiferent de direcţia de deplasare.  O diferenţă între cele două tipuri de radare, cel digital şi cel analog, este că cel digital înregistrează continuu, fără să primească comanda de înregistrare, păstrează imaginile în memorie şi oferă posibilitatea să poţi da comanda de înregistrare şi să fie memorată pe hard disk. Cu alte cuvinte, dacă nu ai apăsat pe înregistrare, dar observi ceva, în acel moment porneşti înregistrarea, iar aparatul îţi memorează şi ultimul minut de dinainte să dai drumul la înregistrare. La cele analog, în schimb, trebuie să apeşi pe buton ca să înregistreze.

„Radarele înregistrează viteza de la 800 de metri. Aparatul înregistrează 360 de grade, iar antena este pusă pe cameră, aşa că poate să recepţioneze şi viteza din faţa maşinii de Poliţie, şi din spate, din lateral, de oriunde. De obicei, echipajul pe care este montat radarul merge direct după respectivul şofer care a încălcat limita de viteză, însă se mai poate întâmpla să fie două echipaje, unul pe care să fie amplasat radarul, iar celălalt care să oprească”, precizează agentul şef principal Silviu Enache, din cadrul Serviciului Rutier Constanţa. „Nu contează ce viteză are maşina de Poliţie. Atâta timp cât ai setat radarul în mişcare, acesta separă viteza conducătorului auto de cea a maşinii de Poliţie”, afirmă subcomisarul Ciprian Sobaru, şeful Serviciului Rutier Constanţa.

Sursa: REALITATEA.NET

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page