Stiri

NATIONAL | Operatorul de telefonie mobilă MI-A ÎNCĂRCAT factura. Ce pot să fac

Anul acesta ANPC a primit 850 de reclamaţii legate de produsele şi serviciile oferite de operatorii de telefonie mobilă din România. Una din cele mai frecvente probleme semnalate de clienţi este presupusa facturare necorespunzătoare. Alte probleme semnalate sunt lipsa semnalului, neacordarea garanţiei la telefoane sau imposibilitatea rezilierii contractelor. Ce poate face un client al unui operator de telefonie mobilă în cazul în care crede că nu a fost tarifat corect şi ce garanţie are că serviciile consumate au fost contorizate corect? Gândul vă prezintă cine verfică dacă sistemele funcţionează corect şi modul în care un client poate contesta o factură.

Arbitrul pieţei telecom din România, ANCOM, nu are competenţa de a efectua controale pentru a determina corectitudinea în ceea ce priveşte înregistrarea traficului de voce/date din centrala furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice şi nici nu poate sancţiona operatorii pentru tarifare greşită. Acest rol le revine furnizorilor echipamentelor. „Un eventual control periodic al serverelor operatorilor revine exclusiv în sarcina producătorilor de echipamente sau a reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, importatorii şi utilizatorii purtând întreaga responsabilitate privind calitatea respectivelor mijloace de măsurare”, a declarat, pentru gândul, Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.

Companiile care furnizează astfel de echipamente pentru operatorii telecom sunt Huawei, Ericsson, Alcatel-Lucent sau ZTE.

Echipamentele care contoriează numărului de minute vorbite de clienţi şi traficul de date consumat sunt furnizate încapsulat, soluţia tehnică fiind complet în afara controlului operatorului. De asemenea, aceste echipamente trebuie să primească certificate de conformitate de către Biroul Roman de Metrologie Legală.

Aceste sisteme de contorizare funcţionează la parametri de securitate şi precizie ridicaţi, însă, potrivit ANCOM, o cauză pentru tarifarea incorectă o poate reprezenta o eroare umană.

Ce obligaţii au operatorii telecom

Potrivit legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, contractele încheiate între utilizatori şi furnizorii de servicii de telefonie şi acces la internet trebuie să conţină preţurile şi tarifele aferente fiecărui serviciu sau pachet de servicii contractat. Mai mult, trebuie incluse şi orice alte informaţii care ajută la înţelegerea modului de tarifare, cum ar fi unitatea minimă de tarifare a apelurilor sau a sesiunilor de date, rotunjiri aplicabile (de exemplu, primul minut indivizibil), modalitatea de tarifare a SMS-urilor, ordinea de consum a minutelor/SMS-urilor/ MMS-urilor/apelurilor video incluse sau a traficului de date inclus, după caz.

Ce poate face clientul în cazul în care consideră că nu a fost facturat corect

Primul pas este cererea unei facturi detaliate de la furnizorul de servicii de telefonie mobilă. Informaţiile minime pe care trebuie să le conţină factura detaliată pentru servicii de telefonie pot fi găsite pe site-ul ANCOM. Dacă după consultarea facturii detaliate clientul are în continuare nelămuriri, el poate transmite o reclamaţie operatorului. Termenul maxim în care poate fi contestată valoarea facturii este precizat în contract şi, de regulă, este de 30 de zile de la data emiterii facturii. Pentru fiecare reclamaţie, furnizorul trebuie să-i comunice clientului un număr de înregistrare.

În cazul în care clientul este în continuare nemulţumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului, el se poate adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Utilizatorul mai are o cale de atac. Se poate adresa instanţei de judecată competentă, care ar putea solicita furnizorului reclamat probe care să ateste corectitudinea înregistrării traficului, precum datele tehnice înregistrate în centrală.

În cazul în care nicuna din variantele de mai sus nu ajută, puteţi să vă portaţi numărul în altă reţea.

Sursa: www.gandul.info

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page