INTERNATIONAL | SFIDARE: Puterea economică pentru care iPhone nu există şi telefoanele ieftine sunt la mare căutare
Chiar dacă lansarea noului iPhone a cauzat cozi în New York, Berlin, Beijing şi Londra, în Rusia nimeni nu se sinchiseşte de gadgetul momentului. Noul dispozitiv nu este aşteptat pe piaţa rusă mai devreme de luna noiembrie, potrivit presei locale.
Această întârziere evidenţiază modul în care gigantul american se plasează în Rusia, cu o cotă de piaţă în scădere şi cu marii operatori de telefonie care întorc spatele smartphone-urilor. Alexey Kornya, directorul financiar al MTS, cel mai mare furnizor de servicii de telefonie mobilă din Rusia, spune că MTS se concentrează pe smartphone-uri ieftine, deoarece cererea pentru iPhone este extrem de scăzută.
„Telefoanele iPhone nu sunt subvenţionate în Rusia. Trebuie să plăteşti preţul întreg. Acesta este şi motivul pentru care cererea pentru telefoane scumpe nesubvenţionate este foarte limitată şi de aceea punem mai mult accent pe smartphone-urile ieftine“, spune directorul MTS.
Un iPhone ajunge să coste pe piaţa rusă peste 1.000 de dolari, potrivit lui Kornya, care adaugă faptul că smartphone-ul cel mai bine vândut de MTS în ultimele două luni avea un preţ de numai 60 de dolari. „Vârfurile de gamă produse de Apple sau Samsung sunt şi ele importante, dar nu se vând în cantităţi mari, deoarece nu sunt subvenţionate“, mai spune şeful MTS.
Importurile de smartphone-uri se aşteaptă să crească cu peste 30% în acest an, potrivit companiei de consultanţă Canalys, dar în acelaşi timp, cota de piaţă a Apple s-a redus substanţial în Rusia. Atât MTS, cât şi ceilalţi doi operatori de telefonie mobilă din Rusia – Megafon şi Vimpelcom – au oprit vânzările de iPhone-uri după ce au ajuns la o înţelegere în 2008.
Pete Cunningham, un analist al pieţei de telefonie mobilă din cadrul Canalys, spune că preţul este cu siguranţă un factor în Rusia şi consumatorii preferă telefoanele ieftine cu Android. Cunningham nu întrevede însă un eşec pentru Apple pe piaţa rusă, deoarece se aşteaptă ca noul iPhone 5S să se vândă foarte bine pe canalele comerciale neoficiale, adică pe piaţa „gri“.
Sursa: www.capital.ro