Important

NATIONAL | CFR, mai lent ca in ’89: Viteza medie a scazut cu 20 km/ora – in 40 de ani trenurile vor sta pe loc

O calatorie cu trenul dureaza in zilele noastre mai mult ca inainte de 1989, pentru ca viteza medie a scazut cu 20 km pe ora.

Nu avem destui bani pentru modernizarea liniilor, iar legislatia actuala nu poate stopa furturile, spun conducatorii de la CFR, potrivit Pro TV.

In tot acest timp, guvernul pregateste o marire a pretului biletelor din toamna, pentru a rost de fonduri pentru investitii.

Pe vremuri, trenurile de calatori circulau in medie cu 60 de km pe ora, astazi abia daca prind 43 de km, iar in 40 de ani, daca vor mentine pierderile actuale de viteza, trenurile vor ajunge sa stea pe loc.

Daca in 1989 un tren parcurgea distanta Brasov-Arad in 7 ore si 42 de minute, astazi are nevoie de 9 ore si 13 minute. Si pe distanta Bucuresti-Cluj, trenul face cu pana la 2 ore mai mult decat in urma cu aproape un sfert de secol.

Paradoxal insa, nici macar investitiile nu ne ajuta. Am cheltuit circa 1 miliard de euro pe ruta Bucuresti-Constanta, insa din cauza furturilor si pe acest tronson au fost zile in care trenurile au cumulat intarzieri de 261 de minute.

Solutia este in Parlament, spun sefii de la CFR

“Singura solutie ar fi schimbarea legislatiei, pentru ca atat timp cat se permite achizitionarea de piese, si pana nu se incadreaza acest tip de furt la atentat impotriva sigurantei statului, nu putem sa ne aparam nici cu armata”, spune Sorin Mandrutescu, presedinte CA al CFR SA.

Oficialii CFR nu ascund situatia dezastruoasa, ba chiar periculoasa, a infrastructurii feroviare din Romania.

“Aproape 25% din podurile si podetele care sunt in administrarea infrastructurii au durata de viata depasita. Astfel ca in prezent circa 8.000 de km de cale ferata sunt scadenti la reparatii capitale”.

CFR Infrastructura are insa bani pentru a repara doar 22 de kilometri din 8.000. Iar in fiecare an, trenurile pierd lupta cu celelalte mijloace de transport.

Sursa: ziare.com

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page