Educatie

EDUCATIE | Elevii claselor a X-a de la liceul “A.T. Laurian” au participat la o activitate cu ocazia Francofoniei

Francofonia înseamnă pace, înţelegere şi toleranţă, trei valori esenţiale ale umanităţii.

Francofonia are patru mari obiective:

  • promovarea limbii franceze şi  a diversităţii culturale şi lingvistice;
  • promovarea păcii, a democraţiei şi  a drepturilor omului;
  • susţinerea educaţiei, formării, învăţământului superior şi cercetării;
  • dezvoltarea cooperării în serviciul dezvoltării durabile şi a solidarităţii.

Francofonia înseamnă să aparţii aceleiaşi comunităţi şi să împărtăşeşti valorile culturale, ştiinţifice, economice
Francofonia presupune o solidaritate de grup, o conştiinţă comună
Trebuie să fim capabili să dialogăm, pentru a avea o lume mai bună, pentru a promova realizările locale.

Astazi, la orele 13:00, elevii claselor a X-a de la liceul “A.T. Laurian”, au participat la o activitate, sub forma unui  concurs, organizata de doi profesori de franceza ai liceului A.T.L., Mangîr Gabriela si Constantin Mariana.

Elevii au incantat publicul cu recitari de poezii, cu cantece ritmate sau mai lente si diverse scenete, concursul avand trei sectiuni.
Dupa multa voie buna, juriul a decis pentru fiecare sectiune, ce loc ocupa elevii.
La recitarea poeziilor, primele 3 locuri au fost ocupate de:
  1. Brehuescu Elena – “Je suis comme je suis” (X H)
  2. Pascariu Codrin – “L’amour” (X D)
  3. Hrib Andra – “La cigale et la fourmi” (X F)

La cantece, primele 3 locuri au fost ocupate de:

  1. Clasa a X-a D 
  2. Plavita Mareta (X H)
  3. Ciubotariu Diana si Marusac Madalina (X E)

La scenete, primele 3 locuri au fost ocupate de:

  1. Mincu Flavia si Gireada Vlad – “Truc” (X H)
  2. Ciubotaru Diana, Inciuc Andreea si Marandiuc Madalina – “Deux boulangeres…et demi” (X D)
  3. Alupoaie Diana, Epuras Codrin si Tuliuc Codrin – “Un vol pas comme les autres” (X E)
DSCF7998 DSCF8014 DSCF8007 DSCF8018 DSCF8016
DSCF8025

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page