LocalSanatate

Noul manager al Sptalului Județean „Mavromati”, apel către botoșăneni pentru a veni cu încredere la spital și a beneficia de servicii de calitate – FOTO&VIDEO

Noul manager al Sptalului Județean „Mavromati”, Angel Iulian Călin, a făcut un apel către botoșăneni pentru a veni cu încredere la spital și a beneficia de servicii de calitate. Acesta a spus că spitalul beneficiază de aparatură performantă și de medici specialiști.

„De la numirea mea până astăzi, am făcut un periplu de vizite la toate secțiile spitalului, și cele interne, și cele externe și îmi asum cumva faptul că nu am reușit să ajung la Darabani printr-o conjunctură de împrejurări, dar se va întâmpla cred că mâinr când vom avea și o întâlnire cu domnul primar de acolo pentru a stabili strategia pe care ne-o dorim. Ceea ce am văzut în vizitile pe aceste secții, vrea să vă spun că am fost plăcut impresionat de dotarea cu materiale sanitare și toată tehnica medicală care este pusă la dispoziția și în slujba cetățeanului. Pe unele secții, dotările medicale nu sunt un lux. Sunt un nivel la care trebuie să fim în anul 2023 pentru a deservi pacienții“, a precizat Angel Iulian Călin, noul manger al Spitalului Județean Botoșani

Cetățenii județului Botoșani să aibă curajul să se trateze și pentru cele mai simple afecțiuni la noi în județ. Să se trateze în spitalul de stat, pentru că și spitalul de stat poate oferi servicii la nivelul celor particulare.

„Înainte de pandemie, pacienții noștri veneau către spital cu încredere. Odată cu închiderea spitalelor, frica de internare și de contaminare pe care a declanșat-o epidemia de COVID oamenii și-au schimbat opțiuea. Intrăm într-o paradigmă: avem dotări, profesioniștri există dar nu avem adresabilitate. Am dori ca cetățenii județului Botoșani să aibă curajul să se trateze și pentru cele mai simple afecțiuni la noi în județ. Să se trateze în spitalul de stat, pentru că și spitalul de stat poate oferi servicii la nivelul celor particulare. Aceste vizite de câteva zile pe care le-am avut pe secții, îmi conferă dreptul să promovez dotările și profesionalismul medicilor și asistenților medicali. Avem un contract cu Casa de Asigurări, dar avem o dificultate în a-l realiza. Această dificultate nu aș considera că este un motiv imputabil doar cadrelor medicale, ci și felului în care suntem noi percepuți, Adică, majoritatea pacienților au în momentul de față o barieră pentru a ajunge la spital. Consideră că cel mai util și cel mai convenabil să vină la cabinetele private, să stea de vorbă cu medicul și să plece. Le este frică de spital, vă spun la modul cel mai deschis. Le este frică de spital nu că nu sunt servicii, ci că și-au creat această spaimă după COVID” , a mai spus managerul.

Acesta spune că își dorește și un program de după amiază pentru ambulatoriul Spitalului Județean Botoșani

„La AMBULATORIU SPAȚIUL ESTE este foarte mic și ne-am gândit la o alternare a programului și după-miază. Să facem un program de după-amiază Dacă acolo vin zece persoane, dintre care trei sunt pacienți și ceilalți aparținatori, pentru că toate cabinetele din ambulatoriu necesită uneori un aparținator, acel hol devine super aglomerat. Cea mai spinoasă problemă care au declanșat și schimbările în conducere au fost sporurile salariale acordate personalului din spital. Decizia de diminuare a sporurilor a fost blocată la luna mai. S-au acordat în același cuantum fără a crea nicio diferență între beneficiari. (…) Majorările legale de pe 1 iunie practic, nouă, spitalului, ne-a dat o marjă de manevră, o siguranță în a putea să avem șansa de a duce aceste sporuri mai departe în cuantumul aproape de maxim. Acest lucru nu însemană că vom avea garanția să și reușim, dacă nu găsim și alte soluții. (…) Obligația noastră, a celor din spital este să avem celerutatea să ducem la executare contractul încheiat cu Casa de asigurări. Nu vă ascund faptul că suntem între ciocan și nicovală pentru săvârșirea și executarea acestui contract. Nu aș vrea să fiu atât de dur să numesc faliment sau să numesc închidere, nu! Soluții de găsesc”, a mai precizat Angel Călin

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page