Aflați la cea de-a treia reuniune din cadrul Proiectului Erasmus+, „Traditional Games,Healthy Childhood Development” (2020-1-ES01-KA229-082588_4), două cadre didactice și trei elevi de la Școala Gimnazială Nr. 1 Vlădeni au avut ocazia să afle multe lucruri noi despre îndepărtata Madeira (Portugalia), despre jocurile tradiționale ale copiilor din țara gazdă, „despre cum poți fi fericit chiar și fără tabletă sau telefon”, au transmis organizatorii.
Potrivit acestora, în compania partenerilor din Spania, Turcia, Croația și Portugalia, departe de imaginile triste și știrile înfricoșătoare din țara vecină nouă, Ucraina, copiii au făcut ceea ce le place mai mult: s-au jucat, au legat prietenii, au imortalizat locuri, scene de la activități, care, cu siguranță vor fi amintiri de neuitat. Pe durata a cinci zile, între 22 și 26 februarie 2022, participanții la reuniunea de la Escola Basica e Secundaria Dr Luis Maurilio da Silva Dantas – Cămara de Lobos au pus în practică jocurile descrise anterior în cele patru numere ale revistei proiectului, în locuri mai mult sau mai puțin convenționale: în parcuri, pe plajă.
„Interacțiunea directă cu copii de aceeași vârstă, însă cu experiențe de viață diferite, efortul de a te face înțeles și de a înțelege ce se discută în jurul tău, adaptarea la unele condiții sau situații neprevăzute, participarea cu interes și responsabilitate la toate activitățile propuse de gazde, pentru atingerea obiectivelor proiectului, au fost tot atâtea prilejuri de a contribui la propria dezvoltare, iar rezultatele obținute îmi confirmă faptul că sloganul programului Erasmus+ „Schimbă vieți, deschide minți!” este foarte actual”, a spus profesorul Onica Daniela Podariu, directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 Vlădeni.
Proiectul este finanțat de Comisia Europeană, iar activitățile comune vor continua în Croația și România. Acesta se va finaliza la 31 august 2022.
„Din toate reuniunile la care am participat în cadrul acestui proiect, însoțind elevii școlii noastre, m-am întors cu multe impresii, dintre cele mai diferite, însă una este comună, aceea că avem copii cuminți, deschiși la minte, însă cu mai puțină încredere în forțele proprii. Cred că la acest capitol trebuie să lucrăm, astfel încât, în orice împrejurare, să se simtă în siguranță”, a afirmat profesorul Claudia Bălăucă, responsabilul proiectului.