Ceea ce se întâmplă acum cu sistemul de învățământ românesc este fără îndoială, o mare eroare din partea celor care hotărăsc, după bunul plac, modul de studiu și de formare pentru copiii noștri. Menținerea școlilor închise pentru elevi și redeschiderea lor doar pentru alegeri, este un tupeu fantastic din partea Guvernului PNL, care din punctul meu de vedere, merită taxat de către toți botoșănenii și de către toți românii deranjați de această situație.
Mi-aș dori ca toți elevii să ai aibă parte, atât de o educație de calitate, cât și de condiţii sigure, din punct de vedere sanitar, atunci când se reîntorc în bancile școlii.
Copiii noștri au dreptul şi merită acces real şi egal la educaţie, indiferent de mediul și situația familială din care provin. Din păcate, acum sunt dezavantajați mai ales elevii cu resurse financiare reduse, care nu au un dispozitiv sau acces la internet în vederea participării la cursurile online. Chiar Comisia Europeană a menționat recent că trecerea la învăţământul la distanţă riscă să agraveze inegalităţile deja mari în România.
Eu, ca părinte, în primul rând, privesc situaţia din punct de vedere uman şi nu vreau să asist nepăsatoare la modul negativ în care îi afectează învăţământul online pe copiii noştri, atât din punct de vedere moral și intelectual, cât și fizic. Este mai mult decât clar, că atâtea ore petrecute în fața calculatorului sau mai rau, a telefonului, îî va afecta pe copii și din punct de vedere oftalmologic.
De aceea, solicit autorităţilor competente să reanalizeze situația din domeniul educaţiei ca pe un domeniu strategic, nu ca pe un domeniu lipsit de importanță pentru că nu putem avea așteptări prea mari de la elevii României dacă îi ținem la neșfârșit cu învățământul virtual.
Există numeroase studii şi opinii ale specialiştilor care atestă dezavantajele învăţământului online ,mai ales în clasele primare, dovada fiind și studiul publicat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii în data de 21 octombrie 2020 care spune că închiderea unităților școlare afectează educația, sănătatea și dezvoltarea copiilor, afectează capacitatea copilului de a învăța, afectează rata de abandon școlar care este în creștere, afectează negativ procesul de imunizare și sănătatea mintală etc.
Deci, avem toate argumentele să credem că unitățele de învățământ se pot excepta de la măsurile de restricţie, mai ales că focarele de infecție cu Covid-19 nu sunt în școli, iar elevii au fost cei care au respectat cu rigurozitate măsurile de igienă în sălile de clasă.
Din păcate pentru copiii noștri, Guvernul nu are ochi de văzut și urechi de auzit. Nu ascultă de sindicatele din învățământ, nu ascultă de asociațiile de elevi, nu ascultă protestele părinților și cu siguranță nu ca asculta nici vocea Comisiei Europene. Din punctul lor de vedere, viitorul educației este digitalizarea. Dar când nu ai pregătit profesorii pentru predare online, când nu ai resursele și mentalitatea potrivită pentru învățare, de-o parte și de alta a ecranelor, de ce insiști să menții un sistem de educație despre care chiar tu ai afirmat că este ineficient?
Dragi botoșăneni, vorbim clar despre o încălcare a drepturilor. Copiii sunt privați de educație. Învățământul pe tabletă, telefon sau laptop nu are nimic de-a face cu actul pedagogic. Am văzut țări în lockdown care au impus mersul fizic la școală. Ei înțeleg ce e important, ai noștri de ce nu pricep? Toate aceste abuzuri din partea Guvernului PNL trebuie sancționate pe 6 decembrie, doar atunci putem decide noi pentru soarta copiilor noștri, pentru viitorul țării noastre.
Roxana Florentina Țurcanu, candidatul PRO România pentru Senatul României
Material realizat la comanda Partidului PRO România Botoșani de S.C. PLAY BY PLAY S.R.L., Cod Unic de Identificare mandatar financiar 11200008.