NATIONAL | Black Friday: Cum sa iti organizezi cumparaturile
Milioane de romani au asteptat cu nerabdare Black Friday, in speranta ca vor gasi oferte avantajoase.
Aceasta zi cu reduceri masive a devenit deja o traditie si la noi in tara, cu toate ca inca nu a ajuns la amploarea pe care o are in Statele Unite, unde anul trecut americanii au cheltuit 52 miliarde de dolari pe produse.
Insa Black Friday are si cateva dezavantaje, cum ar fi cozile lungi la magazine, aglomeratia sau blocarea site-urilor.
Black Friday Ce reduceri poti sa prinzi in “saptamana neagra”
In aceste conditii, Washington Post a realizat un ghid despre cum sa-ti organizezi cumparaturile in aceasta zi.
In primul rand, ar trebui ca magazinul de unde vrei sa cumperi sa fie unul pe care il frecventezi destul de des, ca sa stii cu aproximatie unde sa cauti produsul respectiv. Acelasi principiu functioneaza si la site-uri.
In plus, de preferat ar fi sa te abonezi la newsletter si la conturile de pe retelele sociale ale magazinelor online de unde planuiesti ca iti vei face cumparaturile, deoarece cele mai tari oferte vor fi anuntate prin aceste canale.
Insa nu te lasa pacalit de retaileri. Ei se bazeaza pe faptul ca de Black Friday vor vinde produse care nu au cautare in restul anului sau nu sunt neaparat necesare consumatorului. Asa ca gandeste-te de doua ori inainte sa apesi pe butonul “cumpara”.
Daca, totusi, te-ai lasat dus de val, mai ai o optiune: poti returna produsul achizitionat.
Conform sursei citate, anul trecut au fost date inapoi obiecte in valoare de 217 milioane de dolari, achizitionate cu ocazia Black Friday.
Retailerii au adoptat de-a lungul timpului diverse tactici de Black Friday, precum reduceri masive de pret la un stoc limitat de produse sau prezentarea unor discounturi aparent atractive la produse oricum ieftine, care nu afecteaza semnificativ marja de profit a magazinului.
In general, retailerii nu promit implicit ca ofera cele mai bune preturi din toate timpurile. Totodata, transparenta si usurinta cu care pot fi consultate preturile pe internet au inlesnit semnificativ sarcina de a verifica asertiunile retailerilor, iar consumatorii isi pot da seama mai simplu ca niciodata care oferta este cu adevarat avantajoasa si care este un simplu artificiu de marketing.
In concluzie, utilizatorul are la dispozitie cea mai importanta “arma” de vanatoare pentru Black Friday: Internetul.
In Romania, peste 4 milioane de oameni au auzit sau si-au exprimat intentia de a cumpara cu ocazia acestei zile, iar magazinele se asteapta la vanzari uriase.