Membrii Comisiei Judeţene privind activităţile de instruire şi examinare a candidaţilor pentru obţinerea permisului de conducere s-au întrunit azi în şedinţă, la Instituţia Prefectului.
In cadrul întâlnirii trimestriale, coordonate de subprefectul Daniela Lozneanu, au fost supuse dezbaterilor mai multe subiecte pe ordinea de zi, printre care statistica promovabilităţii la prima examinare sau cea a parcului auto, a numărului de posesori permise conducere şi a candidaţilor examinaţi pentru obţinerea permisului de conducere.
Astfel, în ultimele trei luni, numărul candidaţilor examinaţi, la proba teoretică, a crescut cu 946, de la 3.623 candidaţi înregistraţi în perioada martie – iunie 2019, la 4.569. Din aceştia, 2.530 au fost declaraţi admişi.
Şi numărul candidaţilor care au susţinut şi examenul auto traseu a crescut, comparativ cu trimestrul precedent. De la 2.903, în perioada iunie – septembrie au fost înregistraţi 3.403 candidaţi, admişi fiind declaraţi 2.472.
Toate aceste date indică faptul că judeţul Botoşani se află peste media naţională ca promovabilitate, atât la proba teoretică cât şi la traseu.
În ce priveşte numărul posesorilor de permise de conducere, dacă în trimestrul precedent erau înregistraţi 132.254 de persoane, acum sunt 133.897.
La data de azi, 30 septembrie 2019, în parcul auto figurează 104.033 vehicule înmatriculate, cu 8.520 mai mult faţă de trimestrul similar al anului trecut şi cu 2.795 mai mult faţă de trimestrul precedent.
Creşteri au fost înregistrate şi în ce priveşte numărul de vehicule autorizate provizoriu pentru circulaţie, 2.496, cu 803 mai multe faţă de trimestrul analizat anterior, dar şi în ce priveşte numărul de certificate de înmatriculare emise, 6.433, cu 2.010 mai multe, comparativ cu perioada precedentă.
O altă chestiune discutată în cadrul şedinţei de azi a făcut referire şi la programarea cursanţilor pentru susţinerea probei teoretice, în vederea obţinerii permisului de conducere. Potrivit şefului Serviciului de Permise şi Înmatriculări Auto, comisar şef Marian Ciornea, aproape în fiecare zi de examinare sunt în jur de 40 de programări artificiale, candidaţi care nu se prezintă, blocând astfel accesul unui alt candidat dornic să susţină examenul.
Printre cele discutate s-au numărat şi neconcordanţele în semaforizare, evitarea arterelor principale la orele dimineţii, de către maşinile de şcoală, cât şi pe drumurile naţionale europene, fiind trasată şi o propunere către municipalitate ca marcajele rutiere să fie executate în afara orelor de vârf.