Guvernul dă numai jumătate din banii de anul trecut pentru cei care nu au autoturism şi vor să cumpere cu ajutor de la stat, iar cine are de gând să ducă vehiculul vechi la REMAT trebuie să mai aştepte până în mai.
50 de milioane de lei, suma prevăzută pentru acest an pentru programul Prima Maşină, reprezintă un plafon de 7 ori mai mic faţă de alocările din 2015.
Alocaţie bugetară pentru Prima Maşină
2015: 350 milioane de lei
2017: 50 milioane de lei
Sergiu Voicu, reporter Digi24: „Cei care doresc să acceseze Programul Prima Mașină trebuie să îndeplinească mai multe condiții: să nu aibă deja un autoturism și să cumpere o mașină nouă, a cărei valoare nu depășește 50.000 de lei plus TVA, adică aproape 60.000 de lei.”
Pentru plata avansului, pot fi folosite și tichetele obținute prin Rabla.
Daniel Constantin, ministrul Mediului: „Programul Rabla va fi lansat în 2017, sper, mult mai repede decât în 2016.”
Autorităţile estimează că va începe în aprilie sau mai, dar nu se ştie şi cu ce buget, în condiţiile în care timbrul de mediu este eliminat de la 1 februarie, iar acesta asigura finanţarea Programului Rabla.
Brent Valmar, directorul unui dealer auto: „Suntem relativ relaxaţi, în momentul în care Programul Rabla nu va mai fi reluat. Experienţa anului trecut ne-a arătat că, în lunile în care Programul Rabla nu a existat, vânzările către persoane fizice au crescut.”
Doar 22 de procente din totalul vânzărilor de maşini au fost făcute anul trecut prin programul Rabla. Cele mai cumpărate au fost autoturismele Dacia, Renault şi Opel, de regulă prin credite de nevoi personale.
Alina Vasilarie, consilier de finanţare: „Dobânda finală, DAE, poate fi de 7,5%. Devine proprietar şi nu mai are alte costuri cu ipoteca şi brokerul.”
Anul trecut, vânzările de maşini noi au ajuns la 115.000, cu 17% mai multe faţă de 2015. Dar înmatriculările de autoturisme second-hand au avut un ritm de creştere şi mai mare, au trecut de 20%.
Sursa: Digi24