În perioada 8-13 iunie, la Botoșani se desrulează a șasea reuniune de lucru din cadrul proiectului Comenius Regio “Benchmarking in Education”, la care sunt prezenți 7 reprezentanți ai instituțiilor partenere din Regiunea Kutahya din Turcia.
În cadrul acestui proiect, care se derulează timp de doi ani cu sprijin financiar al Comisiei Europene, astăzi a avut loc o conferință internațională pe tema implementării sistemului de evaluare comparativă a calității educației ăn școli, la care au participat directorii unităților de învățământ și inspectorii școlari din județul Botoșani precum și delegația turcă.
Partenerii locali în cadrul acestui proiect sunt Colegiul Național Mihai Eminescu, Centrul de Execelență pentru Tinerii Capabili de Performanță și Societatea de Științe Matematice din România, Filiala Botoșani.
Benchmarking-ul este un instrument managerial utilizat pe scară largă în domeniul afacerilor, iar în țări dezvoltate precum Marea Britanie și SUA a fost implementat și în domeniul educației. În cadrul proiectul în care parteneri sunt județul Botoșani și Regiunea Kutahya din Turcia se dorește introducerea și diseminarea informațiilor referitoare la sistemul de Benchmarking, la nivel local, național și internațional prin organizarea de conferințe și ateliere de lucru.
“Pe parcursul derulării proiectului au fost efectuate vizite și s-au făcut comparații între școlile din cele două regiuni, fiind organizate și eminarii. “Este ultima reuniune din cadrul acestui proiect. Până la sfârșitul anului școlar proiectul se încheie. A avut o durată de doi ani. În această perioadă s-au vizitat școli, s-au prezentat metode de evaluare a calității educației. Noi am plecat de la faptul că un obiectiv strategic al Inspectoratului Școlar este acela de crește calitatea educației. La noi evaluarea se face atât la nivel intern, prim comisiile de evaluare și asigurare a calității, dar și extren, prin ARACIP. Vrem să importăm elemente noi, să comparăm două unități, dar nu la general, ci pe anumite domenii. Făcând periodic această analiză comparativă atunci există și o concurență a școlilor și atunci putem asigura calitatea în educație“, a precizat Mihaela Huncă, inspector general al Inspectoratului Școlar Județean.