Look TV, postul care a cumpărat drepturile TV pentru Liga I, a (re)intrat în urmă cu o săptămână în măsurarea audiențelor. Astfel, aceasta a fost prima etapă în care meciurile din Liga I au beneficiat de audiență măsurată și anunțată public oficial, după ani de zile în care nu s-a știut ce audiențe face fotbalul intern, nici canalele DigiSport nefiind măsurate.
Cifrele confirmă o pierdere dramatică de interes pe fotbal. Meciul Steaua – Gaz Metan de vineri a stabilit o premieră istorică negativă: primul meci al Stelei din istoria măsurătorilor de audiențe TV în care Steaua face rating ZERO și market share ZERO pe publicul comercial, conform datelor Kantar! Aproximativ 1.000 de persoane au urmărit fiecare minut al meciului, adică mai puțini chiar decât în tribunele și așa goale, insuficient pentru a influența aparatele de măsurat audiența!
Publicul comercial (18-49 ani, urban) este targetul care contează în vânzările de publicitate și, oricum, și pe întregul public audiența este de record negativ.
Sigur, Look TV are o acoperire limitată deocamdată, undeva sub 50%*, dar asta nu poate fi singura justificare a audienței ZERO. Este totuși prezentă pe doi din cei trei mari furnizori de televiziune, UPC și Romtelecom. Spre exemplu meciurile Stelei transmise în trecut exclusiv de DolceSport, deci o televiziune cu acoperire chiar mai mică, n-au făcut niciodată audiență zero.
Pe de altă parte, Look TV este prezent în pachete separate ale cabliștilor, cu cost suplimentar, și devine evident că nu toți abonații companiilor respective au achiziționat și pachetul de fotbal. Ceea ce confirmă interesul tot mai scăzut pentru meciurile din Liga I.
Culmea, cel de-al doilea meci ca interes teoretic pe TV al etapei, FC Botoșani – Dinamo, a reușit un market share de 0,6%. Mai mult ca meciul Stelei, dar tot o contra-performanță pentru un program de televiziune care costă aproximativ 100.000 de euro / meci!
Sursa: lipovan.ro
Cred ca este o mare manipulare cu audientele astea.