10.000 de acte false pentru ruşi, ucraineni şi moldoveni, emise într-o comună din Botoşani. Cereau şi 400 de euro pe document
Parchetul General face, miercuri, 90 de percheziţii într-un dosar în care funcţionari publici din judeţul Botoşani sunt suspectaţi de luare de mită pentru emiterea de acte de identitate false pentru cetăţeni din Republica Moldova, Ucraina şi Rusia. Documentele atestă domiciliul acestor persoane la diferite adrese, fără ştirea proprietarilor, prin întocmirea de declaraţii false. Prin unele documente au fost schimbate şi numele, data naşterii sau alte detalii pentru persoanele care au plătit. 10.000 de astfel de documente au fost realizate doar într-o comună din Botoşani. Pentru emiterea actelor se primeau între 350 şi 400 de euro.
“Procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi ofiţeri din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră au pus în executare, în cursul zilei de azi, 20 noiembrie 2024, 90 de mandate de percheziţie domiciliară la sediile unor instituţii publice şi locuinţele unor persoane fizice. Activităţile operative sunt realizate într-o cauză penală în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de luare de mită şi fals informatic de către funcţionari publici de pe raza judeţului Botoşani, precum şi cu privire la săvârşirea infracţiunilor de dare de mită, trafic de influenţă, cumpărare de influenţă, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals şi fals în înscrisuri sub semnătură privată”, a transmis, miercuri, Parchetul General.
90 de percheziţii în Botoşani
Procurorii precizează că ancheta vizează destructurarea unei reţele care, prin intermediul unor funcţionari publici din două servicii de evidenţă a populaţiei şi două primării, a obţinut documente de identitate româneşti neconforme cu realitatea pentru persoane născute în Republica Moldova, Ucraina şi Federaţia Rusă.
“Datele nereale se referă la domiciliul persoanei, care este fictiv deoarece beneficiarul nu a locuit şi nici nu va locui vreodată la adresa respectivă, dar şi la alte atribute de identificare ale persoanei, respectiv nume, prenume, data naşterii, locul naşterii, totul cu scopul obţinerii de către beneficiar a unui act de identitate care face dovada identităţii, a cetăţeniei române şi, după caz, a domiciliului sau a reşedinţei în România. Datele susmenţionate, care în unele cazuri prezintă o identitate diferită de cea deţinută în mod real de către beneficiari, sunt incluse în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (RNEP)”, arată Parchetul General.