DIVERSE | Ce se întâmplă dacă pui motorină în loc de benzină în rezervor şi viceversa?
Alimentarea autoturismului cu un alt tip de combustibil se întâmplă mult mai des decât am crede. Aceste greşeli se datorează factorului uman in principiu, neatenţiei operatorului de la staţiile peco în timpul alimentării autoturismului, umplerea rezervoarelor de stocare a motorinei cu benzină şi invers.
Aceste greşeli umane pot provoca defectarea maşinii şi pot avea efecte majore asupra rezervelor voastre financiare. Pentru înlăturarea defecţiunilor, maşina va trebui transportată la un atelier, unde va fi nevoie de intervenţia mecanicilor.
Dacă aţi turnat benzină în loc de motorină
Motoarele diesel nu au bujii, iar aprinderea combustibilului se face datorită presiunii înalte. În motoarele diesel are loc injecţia combustibilului, şi nu a amestecului combustibil aer, ca în cazul motoarelor pe benzină.
La început, aerul nimereşte în cilindru, unde este încălzit datorită presiunii. Apoi, sub o presiune înaltă, motorina este injectată. Benzina, în astfel de condiţii, nu se aprinde. Aceasta are nevoie de scânteie şi să fie amestecată cu aer. Astfel, dacă în rezervorul pentru motorină aţi turnat multă benzină, motorul nu va funcţiona, deoarece benzina nu se va aprinde. Totuşi, dacă aţi turnat puţină benzină în rezervor, unde mai exista motorină, cel mai probabil nu vor apărea nici un fel de probleme.
Este cunoscut faptul că, în timpul gerurilor mari, şoferii de camioane diesel toarnă puţină benzină în rezervor, pentru ca motorina să nu devină foarte vâscoasă, însă cantitatea de benzină trebuie să fie minimă – nu mai mult de 10 la sută.
În perioadele reci ale anului, cel mai bine este să utilizaţi substanţe speciale pentru motorină.
De asemenea, autoturismele diesel au o pompă de presiune mare, pentru combustibil, şi un număr anumit de injectoare (numărul acestora depinde de numărul de cilindri pe care le are maşina. Aceste elemente ale sistemului de alimentare sunt concepute în aşa fel încât motorina să fie şi lubrifiant pentru ele. Benzina nu are astfel de proprietăţi şi are o viscozitate mai mică decât motorina. Din această cauză, o cantitate mare de benzină poate duce la deteriorarea acestor elemente ale sistemului de alimentare cu combustibil a maşinilor diesel. Totodată, aceste elemente sunt scumpe, iar preţul acestora poate constitui circa 20-30 la sută din valoarea autoturismului dat.
Diagnosticianul atelierului auto „Daac-Hermes”, Alexandru Cuzimuc, ne-a spus că în cazul în care cantitatea de benzină în rezervorul maşinii este mare, motorul acesteia se „îneacă” şi nu se mai porneşte. „În asemenea situaţii, efectele negative sunt minore şi puţin costisitoare, combustibilul este evacuat din rezervor, se schimbâ filtrul şi se curăţă sistemul de alimentare. Preţul mediu pentru un filtru de combustibil la o maşină diesel este de 400 de lei. Dacă autoturismul diesel a mers o anumită perioadă pe benzină, atunci se defectează injectoarele şi pompa. Acestea trebuie înlocuite. Preţul pentru un injector variază în funcţie de marca autoturismului de la 100 până la 1000 de euro”, a mai adăugat Alexandru Cuzimuc, potrivit dictionarauto.ro.
Dacă aţi turnat motorină în loc de benzină
Efectul este identic şi în cazul în care aţi turnat motorină în loc de benzină.
Dacă cantitatea de motorină turnată este mare în rezervorul de benzină, atunci motorul nu va funcţiona deloc. Dacă cantitatea de motorină este mică, motorul va avea un randament scăzut, va scoate mult fum, cilindrii nu vor funcţiona în ritmul potrivit, motorul va scoate sunete, injectoarele şi pompa vor fi afectate de motorină. Autoturismul se va comporta de parcă utilizaţi benzină cu cifra octanică joasă.
Efectele utilizării motorinei în locul benzinei sunt mai puţin grave decât în cazul utilizării benzinei în locul motorinei.
„Dacă totuşi autoturismul a mers cu motorină, aceasta trebuie evacuată din rezervor şi din sistemul de alimentare. Trebuie schimbat filtrul de benzină ,al cărui preţ mediu este de 150 de lei, şi trebuie de curăţat injectoarele. Curăţarea injectoarelor costă în mediu 400-500 de lei”, a adăugat Alexandru Cuzimuc.
Seful Serviciului vânzări al companiei Rompetrol Moldova, Vitalie Rusu, ne-a spus că în cazul în care din vina operatorului staţiilor de alimentare Rompetrol în rezervorul unei maşini diesel este turnată benzină sau invers, reparaţia maşinii este plătită de companie, iar benzina sau motorina este înlocuită cu combustibilul potrivit. „Operatorii de la staţiile companiei noastre sunt obligaţi să întrebe clientul de câteva ori despre cantitatea şi tipul de combustibil cu care trebuie alimentat autoturismul, pentru ca astfel de cazuri să nu aibă loc. Până în prezent nu am avut aşa tip de incidente”, a conchis Vitalie Rusu.
La rândul său, şeful Serviciului vânzări al companiei Petrom Moldova, Vitalie Carp, ne-a spus că asemenea cazuri sunt foarte rare în Republica Moldova. „Alimentarea incorectă se poate întâmpla din cauza şoferului, care din neatenţie parchează maşina lângă o pompă de benzină sau motorină şi îi cere operatorului să-i toarne o anumită cantitate de benzină fără să specifice tipul. Totuşi, nu am avut până acum asemenea situaţii”, a adăugat Vitalie Carp.
Concluzie
Fiţi atenţi la tipul de combustibil care vă este turnat în rezervor, indiferent de ce afirmă reprezentanţii companiilor de import şi vânzări a carburanţilor. Perseverenţa este principalul factor pentru siguranţa banilor dumneavoastră.
Sursa: www.obiectiv.info
Alimentarea autoturismului cu un alt tip de combustibil se întâmplă mult mai des decât am crede. Aceste greşeli se datorează factorului uman in principiu, neatenţiei operatorului de la staţiile peco în timpul alimentării autoturismului, umplerea rezervoarelor de stocare a motorinei cu benzină şi invers.
Aceste greşeli umane pot provoca defectarea maşinii şi pot avea efecte majore asupra rezervelor voastre financiare. Pentru înlăturarea defecţiunilor, maşina va trebui transportată la un atelier, unde va fi nevoie de intervenţia mecanicilor.
Dacă aţi turnat benzină în loc de motorină
Motoarele diesel nu au bujii, iar aprinderea combustibilului se face datorită presiunii înalte. În motoarele diesel are loc injecţia combustibilului, şi nu a amestecului combustibil aer, ca în cazul motoarelor pe benzină.
La început, aerul nimereşte în cilindru, unde este încălzit datorită presiunii. Apoi, sub o presiune înaltă, motorina este injectată. Benzina, în astfel de condiţii, nu se aprinde. Aceasta are nevoie de scânteie şi să fie amestecată cu aer. Astfel, dacă în rezervorul pentru motorină aţi turnat multă benzină, motorul nu va funcţiona, deoarece benzina nu se va aprinde. Totuşi, dacă aţi turnat puţină benzină în rezervor, unde mai exista motorină, cel mai probabil nu vor apărea nici un fel de probleme.
Este cunoscut faptul că, în timpul gerurilor mari, şoferii de camioane diesel toarnă puţină benzină în rezervor, pentru ca motorina să nu devină foarte vâscoasă, însă cantitatea de benzină trebuie să fie minimă – nu mai mult de 10 la sută.
În perioadele reci ale anului, cel mai bine este să utilizaţi substanţe speciale pentru motorină.
De asemenea, autoturismele diesel au o pompă de presiune mare, pentru combustibil, şi un număr anumit de injectoare (numărul acestora depinde de numărul de cilindri pe care le are maşina. Aceste elemente ale sistemului de alimentare sunt concepute în aşa fel încât motorina să fie şi lubrifiant pentru ele. Benzina nu are astfel de proprietăţi şi are o viscozitate mai mică decât motorina. Din această cauză, o cantitate mare de benzină poate duce la deteriorarea acestor elemente ale sistemului de alimentare cu combustibil a maşinilor diesel. Totodată, aceste elemente sunt scumpe, iar preţul acestora poate constitui circa 20-30 la sută din valoarea autoturismului dat.
Diagnosticianul atelierului auto „Daac-Hermes”, Alexandru Cuzimuc, ne-a spus că în cazul în care cantitatea de benzină în rezervorul maşinii este mare, motorul acesteia se „îneacă” şi nu se mai porneşte. „În asemenea situaţii, efectele negative sunt minore şi puţin costisitoare, combustibilul este evacuat din rezervor, se schimbâ filtrul şi se curăţă sistemul de alimentare. Preţul mediu pentru un filtru de combustibil la o maşină diesel este de 400 de lei. Dacă autoturismul diesel a mers o anumită perioadă pe benzină, atunci se defectează injectoarele şi pompa. Acestea trebuie înlocuite. Preţul pentru un injector variază în funcţie de marca autoturismului de la 100 până la 1000 de euro”, a mai adăugat Alexandru Cuzimuc, potrivit dictionarauto.ro.
Dacă aţi turnat motorină în loc de benzină
Efectul este identic şi în cazul în care aţi turnat motorină în loc de benzină.
Dacă cantitatea de motorină turnată este mare în rezervorul de benzină, atunci motorul nu va funcţiona deloc. Dacă cantitatea de motorină este mică, motorul va avea un randament scăzut, va scoate mult fum, cilindrii nu vor funcţiona în ritmul potrivit, motorul va scoate sunete, injectoarele şi pompa vor fi afectate de motorină. Autoturismul se va comporta de parcă utilizaţi benzină cu cifra octanică joasă.
Efectele utilizării motorinei în locul benzinei sunt mai puţin grave decât în cazul utilizării benzinei în locul motorinei.
„Dacă totuşi autoturismul a mers cu motorină, aceasta trebuie evacuată din rezervor şi din sistemul de alimentare. Trebuie schimbat filtrul de benzină ,al cărui preţ mediu este de 150 de lei, şi trebuie de curăţat injectoarele. Curăţarea injectoarelor costă în mediu 400-500 de lei”, a adăugat Alexandru Cuzimuc.
Seful Serviciului vânzări al companiei Rompetrol Moldova, Vitalie Rusu, ne-a spus că în cazul în care din vina operatorului staţiilor de alimentare Rompetrol în rezervorul unei maşini diesel este turnată benzină sau invers, reparaţia maşinii este plătită de companie, iar benzina sau motorina este înlocuită cu combustibilul potrivit. „Operatorii de la staţiile companiei noastre sunt obligaţi să întrebe clientul de câteva ori despre cantitatea şi tipul de combustibil cu care trebuie alimentat autoturismul, pentru ca astfel de cazuri să nu aibă loc. Până în prezent nu am avut aşa tip de incidente”, a conchis Vitalie Rusu.
La rândul său, şeful Serviciului vânzări al companiei Petrom Moldova, Vitalie Carp, ne-a spus că asemenea cazuri sunt foarte rare în Republica Moldova. „Alimentarea incorectă se poate întâmpla din cauza şoferului, care din neatenţie parchează maşina lângă o pompă de benzină sau motorină şi îi cere operatorului să-i toarne o anumită cantitate de benzină fără să specifice tipul. Totuşi, nu am avut până acum asemenea situaţii”, a adăugat Vitalie Carp.
Concluzie
Fiţi atenţi la tipul de combustibil care vă este turnat în rezervor, indiferent de ce afirmă reprezentanţii companiilor de import şi vânzări a carburanţilor. Perseverenţa este principalul factor pentru siguranţa banilor dumneavoastră.
– See more at: http://www.obiectiv.info/ce-se-intampla-daca-pui-motorina-in-loc-de-benzina-in-rezervor-si-viceversa_36453.html?utm_source=RTV&utm_medium=FB&utm_campaign=FB-Post#sthash.D07dVaIm.dpuf
am alimentat cu 2l motorina un audi a2 benzina ,dar mai avean 8l benzina .ce trebuie safac