ImportantLocal

LOCAL | Concursul de produse finale „Made for Europe“, etapa naţională, 2017

Etapa naţională a Concursului naţional de produse finale ale proiectelor finanţate prin programme europene ,„MADE FOR EUROPE”, ediţia 2017, s-a desfășurat la Colegiul „Ștefan Odobleja” din Craiova, în perioada 25-29 aprilie 2017.

Acesta a debutat prin vizitarea expoziţiei de produse finale realizate în cadrul a peste 100 de proiecte educaţionale europene, care au reflectat originalitatea, creativitatea și imaginaţia elevilor și cadrelor didactice : albume, materiale auxiliare, reviste, website-uri, DVD-uri, dicţionare, Twin Space-uri, broșuri, culegeri de probleme, filme, costume, picturi, spectacol etc.

Evaluarea a fost realizată de către inspectori școlari pentru proiecte educaţionale, conform următoarelor criterii:

  • Relevanţa educaţională a produsului proiectului pentru unitatea de învăţământ: modul în care produsul proiectului contribuie la consolidarea calităţii şi dimensiunii europene în educaţie, dacă permite dezvoltarea de competenţe-cheie, dacă răspunde nevoilor publicului ţintă, dacă sprijină copiii/tinerii cu cerinţe educaţionale speciale să performeze, dacă asigură egalitatea de şanse, de gen şi dacă elimină alte diferenţe (religioase, sociale, culturale etc.), modul în care poate fi integrat în curiculum şi utilizat în activităţile curriculare şi extracurriculare ale şcolii;
  • transferabilitatea produsului: dacă are accesibilitate internă şi externă, dacă este atractiv şi uşor de utilizat, dacă este transferabil în alt context educaţional;
  • caracterul practic (utilitatea produsului educaţional): modul în care produsul facilitează progresul şcolar/profesional al grupului ţintă, dacă este util şi utilizat de elevi/profesori/părinţi, dacă nivelul de competenţe pe care îl vizează este adecvat grupului ţintă;
  • caracterul valorizator al produsului final: modul în care valorizează competenţele dobândite la diferite discipline, interesele/talentele şi calităţile elevilor, dacă evidenţiază numele participanţilor la realizarea lui (elevi/cadre didactice, şcoli partenere, alţi parteneri), dacă oferă oportunităţi pentru realizarea altor proiecte şi parteneriate;
  • calitatea prezentării produsului educațional: dacă prezentarea permite proiecția și vizionarea de către publicul participant, dacă prezentarea elevului este liberă, cursivă și urmează un flux corespunzător al ideilor, dacă se încadrează în timpul acordat, dacă folosește tehnici de captare a atenției publicului.

Rezultatele obţinute de elevii care au reprezentat judeţul Botoșani sunt următoarele:

 

 

Nr.

crt.

 

Numele și prenumele elevului

 

Unitatea de învățământ

 

Tip proiect/denumire proiect

 

Produsul final

Premiul
1. Șaramet Constantin-Octavian

 

Liceul Teoretic Dr. Mihai Ciucă Săveni ERASMUS+, KA2, SE /

Challenging Communication in a Committing Community

DVD „Debates – a democratic exercise” al III-lea
2. Mitelu Claudiu-Marian

 

Colegiul Naţional A. T. Laurian Botoșani ERASMUS+, KA2, SE /

A collaborative European inquiry into Technology Enhanced Mathematical Pedagogy (TEMP)

Website-ul „ATLmath” http://mate.laurian.ro Menţiune
3. Batalan Vlad

 

Colegiul Naţional A. T. Laurian Botoșani Erasmus+, KA1, VET /

Acquisition of professional web programming skills for an earlier integration in the labor market

Material auxiliar „PHP Ghid de programare web pentru începători” Menţiune
  1. DVD „Debates – a democratic exercise”

DVD-ul „Debates – a democratic exercise” a fost realizat în timpul mobilității din România din perioada 08-14 mai 2016, organizată în cadrul parteneriatului strategic „Challenging Communication in a Committing Community”  finanțat prin programul european Erasmus+, KA 2-educaţie școlară.  Elevii participanți au fost împărțiți în opt echipe (câte doi din fiecare din cele 4 țări partenere) iar în fiecare echipă s-au divizat în grupuri pro, respectiv contra moțiunii pe care au primit-o pentru a o dezbate. După două zile de documentare și construire a argumentelor, a avut loc concursul propriu-zis în care fiecare echipă a supus atenției publicului un subiect de actualitate din viața unei comunități. Au fost dezbătute opt asemenea teme, timp în care elevii au vorbit liber către juriu și public aducând argumente pro, respectiv contra votării moțiunii propuse. În final, au fost premiate cele mai interesante dezbateri și cei mai buni vorbitori din fiecare echipă.

 

2.Website-ul „ATLmath” http://mate.laurian.ro

Proiectul de  parteneriat strategic Erasmus+, KA2-educaţie școlară, intitulat„TEMP” (A collaborative European inquiry into Technology Enhanced Mathematical Pedagogy), finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, este coordonat de Municipalitatea din Vasteras, Suedia, şi are caparteneri şcoli din regiunea Vasteras, Colegiul Naţional “A.T. Laurian” Botoşani şi UCL Academy din Londra. Profesorii de matematică implicați în proiect realizează lecţii în cadrul cărora își propun să îmbunătățească experiența învățării matematicii prin utilizarea eficientă a tehnologiei.

Platforma web ATLmath este destinată elevilor claselor V-VIII care se pregătesc pentru examenul de Evaluare Naţională. Aceştia pot accesa gratuit platforma care conţinezeci de probleme propuse, teste de evaluare şi examene, grupate pe niveluri de dificultate. Răspunsurile la problemele propuse şi testele de evaluare sunt evaluate automat pe platformă. Rezultatele elevilor în cadrul examenelor sunt înregistrate într-o bază de date pentru a putea fi analizate ulterior de către profesori. Site-ul conține, de asemenea, materiale de cercetare realizate de partenerii britanici și suedezi ai proiectului, în care sunt evidențiate beneficile învățării colaborative și tehnici de utilizare eficientă a resurselor electronice în lecțiile de matematică.

3. Material auxiliar „PHP Ghid de programare web pentru începători”

În cadrul proiectului Erasmus+, KA1, VET – formare profesională, intitulatAcquisition of professional web programming skills for an earlier integration in the labor market, un număr de 24 de elevi din clasele a X-a – a XI-a, profil matematică- informatică,  ai Colegiului Național A.T. Laurian Botoșani,  au participat la un stagiu de formare profesională într-o firmă specializată din Karlsruhe, Germania. Materialul auxiliar reprezintă un rezultat al proiectului creat în colaborare, de către elevii participanţi la stagiu si trainerul german.

Cartea este structurată pe 4 capitole. În primele două capitole sunt prezentate aspecte teoretice ale programării web. Capitolul 3 conţine aplicaţiile realizate în timpul stagiului, organizate într-o colecţie de fişe de lucru, iar încapitolul 4, elevul Batalan Vlad  a realizat un tutorial de creare a unui website de comerţ online. Materialul didactic auxiliar este valoros la nivel național, deoarece abordarea conceptelor teoretice și practice permite elevilor de liceu să înțeleagă și să aplice principii complexe de programare dinamică a paginilor web.

Concursul a fost deschis tuturor instituţiilor din învăţământul preuniversitar care au derulat proiecte finanţate prin programe europene în anul şcolar anterior: Erasmus+ (proiecte strategice de parteneriat și proiecte de mobilitate din domeniul educaţiei școlare și formării profesionale), eTwinning, ACES etc.

Ediția din 2017, a XI-a, are o încărcătură simbolică aparte. Anul 2017 marchează împlinirea a 30 de ani de la lansarea programelor europene din domeniul educației și formării profesionale și 20 de ani de când unităţile de învățământ din România participă la aceste programme europene.

Concursul naţional „Made for Europe” este cuprins în Calendarul concursurilor naționale școlare finanțate de către M.E.N. în anul școlar 2016-2017.

 

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

You cannot copy content of this page