NATIONAL | CNADNR a cheltuit în primul semestru de 2,5 ori mai puţin decât banii alocaţi. „Există o ruptură între companie şi realitate“
Deşi toată lumea se plânge de lipsa infrastructurii rutiere, CNADNR a cheltuit doar 40% din banii pe care îi avea alocaţi pentru drumuri în S1. Cheltuielile de capital ale companiei de drumuri, adică sumele alocate către investiţii, au atins în primul semestru al lui 2014 minimul ultimilor 7 ani, ridicându-se la doar 1,3 miliarde de lei (292 mil. euro), arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
Construcţiile, sector ce ar fi trebuit să fie un motor pentru economie, se află într-un declin continuu de la începutul anului, în condiţiile în care statul a decis să direcţioneze banii către salarii şi pensii în detrimentul investiţiilor.
Cheltuielile de personal ale statului au crescut cu 3,4% în primul semestru al acestui an, la 23,9 mld. lei (5,4 mld. euro), în timp ce cheltuielile cu investiţiile s-au ridicat 9,6 mld. lei (2,2 mld. euro), în scădere cu 21% potrivit datelor de la Finanţe. În acest context, lucrările inginereşti (de infrastructură) s-au prăbuşit cu aproape 27% în primele şase luni.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), cel mai mare furnizor de lucrări de infrastructură din România, cu un buget anual de 1,5 miliarde de euro, a cheltuit în prima jumătate a anului doar o cincime din banii pe care îi are la dispoziţie pentru investiţii anul acesta.